tisdag 23 juli 2013

Hej från Ninnurur!

Hej alla!

Jag var med i en liknande bokcirkel på ett annat forum för många år sedan, och det är väldigt givande! :) Men jag tycker att det bör finnas några grundregler så att alla har samma förutsättningar, t ex:

  • Boken måste finnas i pocket eller på biblioteket (dvs inte vara för dyr)
  • Tidsramen anpassas efter bokens tillgänglighet och storlek.
  • Det är helt ok att inte läsa alla böcker, dvs ingen uteslutning. Man slutar själv på eget bevåg.
Det här är som sagt bara exempel, men något liknande tror jag är bra att fastställa i förväg :)

Jag ser verkligen fram emot det här, jag behöver få igång mitt läsande igen! Men jag hoppas att det inte blir för många deckare för det gillar jag inte, även om jag kanske borde ge dem en chans. Mina föräldrar har ju en bokhylla överfull med bara deckare så jag kan välja och vraka där ;)

Väl mött i framtida läsning! :)

/Ninna

1 kommentar:

  1. Jag håller helt med om att man inte ska behöva läsa allt, vi är ju ganska många och därför borde det kunna bli diskussioner ändå. Och det är bra om man slipper ramla ur helt om tiden eller lusten tryter. Samtidigt vore det roligt om den som aktivt valde att inte läsa en viss bok kunde tänka sig att ge en kommentar.

    SvaraRadera